Produse si Servicii
Mergi direct la categoria
Firme
PFA Sallay Beatrix
Membru Gratuit
0 stars: Fara rating 0 din 0 pareri
Servicii Evaluarea riscurilor profesionale
1 lei
Rating:
0 stars: 0.00 din 0 pareri
Descriere
Punctul de plecare în optimizarea activităţii de prevenire a accidentelor de muncă şi îmbolnăvirilor profesionale într-un sistem îl constituie evaluarea riscurilor din sistemul respectiv.

Indiferent că este vorba de un loc de muncă, un atelier sau o întreprindere, o asemenea analiză permite ierarhizarea riscurilor în funcţie de dimensiunea lor şi alocarea eficientă a resurselor pentru măsurile prioritare.

Evaluarea riscurilor presupune identificarea tuturor factorilor de risc din sistemul analizat şi cuantificarea dimensiunii lor pe baza combinaţiei dintre doi parametri: gravitatea şi frecvenţa consecinţei maxime posibile asupra organismului uman. Se obţin astfel niveluri de risc parţiale pentru fiecare factor de risc, respectiv niveluri de risc global pentru întregul sistem analizat.

Legea nr. 319/2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă conţine următoarele prevederi care vizează obligativitatea evaluării riscurilor:
- angajatorul are obligaţia „să evalueze riscurile pentru securitatea şi sănătatea lucrătorilor, inclusiv la alegerea echipamentelor de muncă, a substanţelor sau preparatelor chimice utilizate şi la amenajarea locurilor de muncă” (art. 7, alin. 4, lit. a);
- angajatorul are obligaţia „să realizeze şi să fie în posesia unei evaluări a riscurilor pentru securitatea şi sănătatea în muncă, inclusiv pentru acele grupuri sensibile la riscuri specifice” (art. 12, alin. 1, lit. a).

Pentru facilitarea îndeplinirii obligaţiilor legale ale angajatorilor în domeniul evaluării riscurilor de accidentare şi îmbolnăvire profesională au fost concepute şi sunt utilizate în prezent un număr relativ mare de metode.

Din multitudinea de metode utilizate pe plan mondial şi naţional pentru evaluarea riscurilor de accidentare şi îmbolnăvire profesională, eu am optat pentru utilizarea metodei elaborate de I.N.C.D.P.M. Bucureşti. Această metodă a fost avizată de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale în anul 1993, reavizată în 1996, editată în 1998 şi reeditată în 2002 - si nu in ultimul rand cunoscut si acceptat si de catre ITM Bihor :)

Evaluarea riscurilor se face pe post de lucru / funcție, deci dacă sunt mai mulți lucrători angajați pe aceași post sau foarte asemănătoare, ele se cumulează.
Evaluarea riscurilor nu trebuie neaparat refăcut anual, doar în cazul schimbărilor majore / introducerea noi funcții / proceduri / echipamente, etc.

Daca alegeti sa colaborati cu mine pe linia ssm-su, puteti opta la OFERTA MEA SPECIALA, adica evaluarea riscurilor vi le fac la un PRET MUUULT MAI AVANTAJOS. Dar daca aveti nevoie doar de evaluare, tot primit o oferta CORECTA si acceptabila ;)

Deci, daca va ganditi la Evaluarea riscurilor, ginditi-va la mine!
Beatrix Sallay - SSM pentru toti!
Din Gura in Gura